Üzleti feltételek
Alapinformációk
Eme üzleti feltételek a www.festes-szamok-szerint.hu e-shopban távúton megkötött, az eladó és a vásárló között létrejött szerződésekre vonatkoznak a Szlovák Köztársaság 102/2014-es, a távúton kötött szerződések alapján árusított termékek és nyújtott szolgáltatások fogyasztóvédelméről szóló törvénye alapján.
Eladó: František Leško - FeLi Toys, Kolárska 2690/4, 05201 Spišská Nová Ves (Igló), Szlovákia. IČO (statisztikai számjegy): 46482059, DIČ (adószám): 1072433604. Tel.: 00421 949 240 194, e-mail: info@festes-szamok-szerint.hu. Bejegyezve az Iglói Járási Hivatal Vállalkozó Nyilvántartásába a 860-20225-ös szám alatt.
A vásárló a fogyasztó, azaz természetes személy, aki a szerződés megkötésekor és a későbbi fogyasztói szerződés teljesítésekor nem vállalkozóként vagy hivatásból jár el. A vállalkozói vásárlást a Szlovák Köztársaság 513/1991-es Kereskedelmi Törvénykönyve szabályozza.
A fogyasztóvédelem felügyeleti hasága a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Kassai kerületi kirendeltsége, Vrátna č. 3, 043 79 Košice (Kassa) 1.
Rendelés és szerződéskötés
A vásárló által kitöltött és elküldött rendelés az eladó e-shopos kínálata alapján szerződéskötési ajánlatnak számít az SZK Polgári Törvénykönyve értelmében. A szerződés megkötésére a vásárló részéről a rendelés megerősítésével kerül sor.
A termékek ára
Az e-shophon feltűntetett ár végleges ár, az összes adót tartalmazzák. Az eladó ÁFA fizető. A termék ára azonban nem tartalmazza a szállítási költségeket. A szállítási költségeket az http://www.festes-szamok-szerint.hu/SZALLITAS-ES-FIZETES-a4_0.htm oldalon találják, valamint a kosárban még a rendelés befejezése előtt, ahol a vásárló látja a rendelése teljes összegét, beleértve a szállítási költséget is.
Fizetés
Az eladó a megrendelt termékért a http://www.festes-szamok-szerint.hu/SZALLITAS-ES-FIZETES-a4_0.htm oldalon felsorolt fizetési módokat fogadja el. Az e-shop megrendelés részét képezi, hogy a vásárló köteles kifizetni az eladótól rendelt termék árát.
Az termék kézbesítése
Ha a terméknél nincs feltüntetve a szállítási idő, akkor az eladó legkésőbb a megrendeléstől számított 30 napon belül kézbesíti azt.
Az áru akkor számít átvetnek, amikor a vásárló vagy az általa felhatalmazott harmadik személy (a kézbesítőt kivéve) a megrendelt termék minden darabját átveszi, vagy a) ha az egy rendelésből a termékeket külön szállítják ki, akkor számít átvetnek, amikor az utolsó darabot is átveszi, b) a több részből vagy darabból álló áru akkor számít átvetnek, amikor az utolsó részt vagy darabot a vásárló átvette, c) ismételt, korlátozott idejű kiszállítás esetén az első kézbesített áru átvételekor.
Reklamáció
Az eladó azokért a hibákért felel, melyek a vásárló általi átvételkor már meg voltak. Használt termékek esetében nem felel azokért a hibákért, melyek használat közben vagy kopás miatt keletkeztek. Az alacsonyabb áron árusított termékeknél nem felel azokért a hibákért, melyek miatt csökkentette az árat. Ha nem gyorsan romló vagy használt termékekről van szó, az eladó azokért a hibákért is felel, melyek az áru átvétele után a jótállási idő alatt keletkeznek.
Az új termékekre a jótállási idő 24 hónap, ami az átvételtől számítódik. Használt árura a jótállási idő 12 hónap. Ha az árusított terméken, annak csomagolását vagy a használati utasításban meg van határozva a használati idő, akkor a jótállás a használati idő alatt érvényes.
A jótállás annak a vásárlónak, aki nem fogyasztó, 24 hónap.
Ha a megvásárolt terméket más vállalkozó fogja üzemeltetni, mint az eladó, akkor a jótállási idő az üzemeltetés megkezdésétől számítódik, ha a vásárló a beüzemelést a termék átvételétől számított három héten belül megrendeli és megfelelő módon és időben együttműködött a szolgáltatás elvégzésénél.
A jótállási levelet a vásárló kérvénye alapján állítják ki. A reklamációhoz elég felmutatni a vásárlásról szóló okmányt.
Ha a terméknek olyan hibája van, ami elhárítható, akkor a vásárlónak jogában áll, hogy ingyen és időben a hibát megjavítsák. Az eladó köteles a hibát haladéktalanul elhárítani.
A vásárlónak azonban nem kellene tovább használni az olyan terméket, ami hibát állapított meg. Ha olyan hibáról szó, melyek a vásárlás után jelentkeznek, akkor azokat haladéktalanul, legkésőbb a jótállási idő lejártáig reklamálni kell. A jótállási idő eltelte után a vásárlónak már nincs joga a reklamációra.
A felhasznált anyagra jellemző kopás vagy elhasználódás nem számít hibának. Nem hiba, ha az eladott tárgy jellegéből egyértelmű, hogy az élettartama rövidebb, mint a jótállási idő és ha a hagyományos módú használat során teljesen elhasználódik még a jótállás lejárta előtt. A festékeknél előfordulhat, hogy ha hosszabb ideig nincsenek használva, akkor beszáradnak. Ez a természetes tulajdonságaik közé tartozik, amit nem lehet hibának tekinteni. A vásárló akkor reklamálhatja a festékeket, ha azok az első felnyitáskor be vannak száradva, ám azoknak a festékeknek a reklamációja, amit a vásárló már előtte kinyitott és természetes úton száradtak ki, mivel hosszabb ideig nem voltak használva, megalapozottan el lehet utasítva. A vásárló pótfestéket vásárolhat. Egy festékkészlet (A,B,C,D,E,F vagy G) 6 edénnyel 995 Ft kerül.
A vásárlónak jogában áll a hibaelhárítás helyett a kérheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, akkor ennek a résznek a cseréjét, ha ezzel az eladónak nem keletkeznek észszerűtlen kiadásai a termék árát vagy a hiba súlyosságát figyelembe véve. Az eladó a hiba kijavítása helyett mindig kicserélheti a terméket egy hibátlanra, ha ezzel a vásárlónak nem okoz komolyabb nehézségeket. Ha elháríthatatlan hibáról van szó és ami akadályozza azt, hogy a termék rendeltetés szerűen legyen használva, mint egy hibátlan termék, akkor a vásárlónak jogában áll kérni a termék cseréjét vagy visszaléphet a szerződéstől. Ugyanezzel a jogával élhet a vásárló akkor is, ha a hiba ugyan elhárítható, ám a terméket a vásárló a javítás után az ismételt meghibásodás miatt vagy több meghibásodás miatt nem tudja használni. Ha egyéb elháríthatatlan hibáról van szó, a vásárlónak jogában áll kedvezményt kérni a termék árából.
A reklamációt az eladónak, annak székhelyén kell érvényesíteni. Ha a jótállásban garanciális szerviz van feltüntetve, aki az eladó székhelyén vagy a vásárlóhoz közeli helyen van, akkor a vásárló él a jogával, hogy a hibát a garanciális szervizben hárítsák el. A garanciális szerviz legkésőbb 30 napon belül köteles elvégezni a javítást.
Ha cserére kerül sor, akkor az új termék átvételétől újra érvénybe lép a jótállási idő. Ugyanez érvényes akkor is, ha alkatrész cserére kerül sor, amire jótállás van.
A reklamáció elintézése alatt a reklamációs eljárás befejezése értendő, mégpedig a megjavított termék átadása, cseréje, a termék vételárának visszaadása, a termék eredeti árából megítélt kedvezmény kifizetése, írásbeli felszólítás a teljesítés átvételére vagy annak indokolt elutasítása.
Reklamáció esetén az eladó határozza meg az ügyintézés módját azonnal vagy összetettebb esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül a reklamáció benyújtása után, indokolt esetekben, főleg, ha összetett műszaki értékelésre van szükség, akkor a reklamáció benyújtása után 30 napon belül. Az ügyintézés módjának meghatározása után a reklamációt azonnal el kell intézni, indokolt esetekben lehet később; a reklamáció elintézése azonban nem tarthat a reklamáció benyújtásától számított 30 napnál tovább. A reklamáció ügyintézésére meghatározott idő elteltével a vásárlónak joga van visszalépni a szerződéstől vagy jogában áll kérni a termék lecserélését új termékre.
Ha a vásárló a vásárlást követő 12 hónapon belül nyújtotta be a reklamációt, akkor az eladó csak szakértői vélemény alapján utasíthatja azt el; a szakvélemény eredményétől függetlenül nem fogja a vásárlótól követleni a szakvéleményezéssel járó semmilyen költségek megtérítését. Az eladó kötelesen a vásárlónak másolatot adni a szakvéleményből, amivel megindokolja a reklamáció elutasítását, méghozzá a reklamáció intézésétől eltelt 14 napon belül. Ha a vásárló a vásárlást követő 12 hónapon túl nyújtotta be a reklamációt és az eladó ezt elutasította, akkor a reklamáció ügyintézéséről szóló okmányban feltünteti, hogy a vásárló kinek küldheti el a terméket szakvéleményezésre. Ha a terméket a megadott személynek küldik el szakvéleményezésre, akkor a véleményezéssel járó összes költséget az eladó állja függetlenül a vélemény eredményétől. Ha a vásárló a szakvélemény által bizonyítja az eladó felelősségét a hibán, akkor újra benyújthatja a reklamációt; a szakvéleményezés ideje alatt a jótállási idő nem telik. Az eladó az újra benyújtott reklamációtól számított 14 napon belül köteles a vásárlónak megtéríteni a szakvélemény elkészítésével járó összes költséget, akárcsak az ezzel járó összes költséget. Az újfent benyújtott reklamációt nem lehet elutasítani.
Az eladó a benyújtott reklamációról köteles másolatot adni a vásárlónak. Ha a reklamációt e-mailben nyújtotta be a vásárló, akkor az eladó köteles azonnal igazolni a reklamáció benyújtását; ha nem tudja azt azonnal elküldeni, akkor haladéktalanul és legkésőbb a reklamáció elintézéséről szóló okmánnyal együtt; a reklamáció benyújtását nem kell kézbesíteni, ha a vásárló más módon tudja bizonyítani a reklamáció benyújtását.
Az áru visszaküldése - visszalépés a szerződéstől indoklás nélkül
A vásárlónak az áru átvételétől számított 14 napon belül jogában van indoklás nélkül visszalépnie a szerződéstől. Erre csak a fogyasztónak van joga.
Az áru akkor számít átvetnek, amikor a vásárló vagy az általa felhatalmazott harmadik személy (a kézbesítőt kivéve) a megrendelt termék minden darabját átveszi, vagy a) ha az egy rendelésből a termékeket külön szállítják ki, akkor számít átvetnek, amikor az utolsó darabot is átveszi, b) a több részből vagy darabból álló áru akkor számít átvetnek, amikor az utolsó részt vagy darabot a vásárló átvette, c) ismételt, korlátozott idejű kiszállítás esetén az első kézbesített áru átvételekor.
A vásárló visszaléphet a szerződéstől, melynek tárgya áru kézbesítése, még a szerződéstől való visszalépés határidejének megkezdése előtt.
A vásárló a következő esetekben nem léphet vissza a szerződéstől:
- ha az áru az ügyfél személyes igényei alapján készül, ha testre szabott áru készül vagy ha személyre szabottan egy ügyfélnek készül az áru,
- ha gyorsan romló vagy minőségét gyorsan elvesztő áruról van szó,
- ha védőcsomagolásban lévő áruról van szó, amit egészségvédelmi és higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni vagy ha az áru védőcsomagolása sérült volt,
- ha az áru kézbesítés után a természeténél fogva más áruval elválaszthatatlanul összekeverhető.
A vásárlónak jogában áll visszalépni a szerződéstől írásban vagy más, tartós adathordozón (pl. e-mailben), esetleg a kitöltött és elküldött formanyomtatvány által, ami ITT érhető el. A szerződéstől való visszalépés jogával a 14 napos határidő akár utolsó napján is élni lehet egy, a szerződéstől való visszalépésről szóló kérvény alapján.
A szerződéstől való visszalépésről szóló értesítést kézbesítése után legkésőbb 14 nappal az eladó visszaadja a vásárlónak az összes általa kifizetett pénzt, amit a szerződés alapján vagy vele összefüggésben az eladónak kifizetett, beleértve a szállítási, kézbesítési, postai költséget, akárcsak minden egyéb költséget és illetéket. Az eladó ugyanolyan módon fizeti vissza a pénzt, ahogy a vásárló az neki kifizette. A vásárló megegyezhet a pénzvisszafizetésnek más módjáról is.
Az eladó nem köteles megtéríteni a vásárló többletköltségeit, ha a vásárló kifejezetten más szállítási módot választott, mint ami az eladó által kínált leggyakoribb és a legolcsóbb szállítási mód.
A szerződéstől való visszalépéskor az eladó nem köteles visszaadni a pénzt a vásárlónak azelőtt, hogy visszakapta volt az árut vagy amíg a vásárló nem igazolja, hogy az árut az eladónak visszaküldte, hacsak az eladó nem ajánlja fel, hogy az árut személyesen vagy általa megbízott személy átveszi.
A vásárló köteles legkésőbb 14 nappal a szerződéstől való visszalépés után visszaküldeni vagy visszaadni az árut az eladónak vagy az általa megbízott személynek. Ez a határidő betartottnak tekintett, ha legkésőbb a határidő utolsó napján az áru át lett adva a szállítónak.
A szerződéstől való visszalépéskor a vásárló csak az áru visszaküldésével járó költségeket állja, valamint a szállítási költséget, ha az áru természeténél fogva nem küldhető vissza a postával.
A vásárló felel az áru értékcsökkenéséért, ami az áruval való olyan bánásmód miatt keletkezett, ami az áru tulajdonságainak és működésének megállapításán felüli.
A vásárlónak az áru kézbesítése után lehetősége van kipróbálni az áru működését, a terméket azonban nem használhatja, ha vissza akar lépni a szerződéstől. Az áru tulajdonságainak, jellemzőinek és működésének kipróbálása közben a vásárlónak úgy kellene bánnia a termékkel, mintha hagyományos üzletben próbálná ki a terméket. A vásárlótól elvárt, hogy a szerződéstől való visszalépés időszakában a termékkel gondosan bánjon és ellenőrizze azt. Például, ha a megvásárolt termék akril festéket tartalmaz, akkor a vásárló a terméket kibonthatja, ám a festékeket nem nyithatja ki és ne kezdheti el használni.
Alternatív vitarendezés
A vásárlónak – fogyasztónak – jogában áll az eladóhoz jogorvoslati kérelemmel fordulni (pl. e-mailben), ha nem elégedett azzal, ahogy az eladó a reklamációját intézte vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a fogyasztói jogait. Ha az eladó ezt a kérelmet elutasítja vagy az elküldéstől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak jogában áll kérvényt benyújtani egy alternatív vitarendezési szervezethez (tovább csak szervezet) az alternatív vitarendezésre, az SZK 391/2015-ös törvénye értelmében a szervezetek hatóságok és felhatalmazott jogi személyek az SZK 391,/2015-ös törvényének 3.§-a értelmében. A szervezetek listáját a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának honlapján találják –www.mhsr.sk. A fogyasztó a javaslatot az SZK 391/2015-ös törvény 12.§-ban meghatározott módon nyújthatja be.
A fogyasztó panaszt nyújthat be az alternatív vitarendezés platformja által az online vitarendezésre is, mely online itt érthető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.
Az alternatív vitarendezés jogával csak a fogyasztó – természetes személy élhet, aki a szerződés megkötésekor és a szerződés teljesítésekor nem vállalkozóként, munkadója nevében vagy hivatásból járt el. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közti viták rendezésére szolgál. Az alternatív vitarendezés csak a távúton megkötött szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a vitákra, ahol a vitatott dolog ára nem éri el a 20 eurót. Az alternatív vitarendező szervezet illeték megtérítését kérheti a fogyasztótól az alternatív vitarendezés megkezdéséhez, ami maximálisan 5 euró lehet ÁFÁ-val.
A személyes adatok védelme
A vásárló (ha természetes személy) közli az eladóval a teljes nevét, a kézbesítés pontos címét, beleértve az irányítószámot is, a telefonszámát és e-mail címét.
Az eladó a személyes adatok feldolgozásának betartja az SZK 122/2013-as, a személyes adatok védelméről szóló törvényt és csak azokat a személyes adatok dolgozza fel, melyek elengedhetetlenek a fogyasztói szerződés megkötéséhez. A vásárló személyes adatait az eladó 10 éven át őrzi az információs rendszerében.
A személyes adatok feldolgozásának célja azok felhasználása a fogyasztói szerződés teljesítésére, amit az eladó a vásárlóval köt a rendelés elküldésekor ebben az internetes áruházban.
A vásárlónak jogában és lehetőségében áll a személyes adatait online frissíteni az internetes áruház honlapján, az ügyfél szekcióban bejelentkezés után.
A személyes adatok harmadi fél számára a fogyasztói szerződés teljesítésének érdekében kiadhatók – szállító társaságoknak (futároknak).
A vásárló személyes adatai nem hozzák nyilvánosságra.
Az eladó a személyes adatokat marketingcélokra feldolgozhatja (pl. hírlevél, újdonságokról, kedvezményekről, akciókról tájékoztató e-mail) a vásárló előzetes beleegyezése nélkül. Erre a célra az eladó csak az erre a célra elengedhetetlen személyes adatokat dolgozza fel, amilyen a teljes név és a vásárló e-mail címe. A vásárló bármikor visszavonhatja személyes adatainak marketingcélokat szolgáló feldolgozására adott beleegyezését, pl. egy e-mail, kérvény elküldésével az eladó e-mail címére. A marketingcélokra felhasznált személyes adatok nem lesznek harmadik személynek kiszolgáltatva és nem lesz nyilvánosságra hozva sem. Az eladó marketing információs rendszere be van jegyezve az SZK személyes adatok védelmére szolgáló hivatalánál a Személyes adatok információs rendszerének nyilvántartásában.
Írásos kérvény alapján a vásárló az eladótól követelheti:
- igazolást arról, hogy a vásárló személyes adatai fel vannak vagy nincsenek feldolgozva,
- tájékoztatást a személyes adatok feldolgozásáról,
- listát azon személyes adatokról, melyek a vásárlóról feldolgozásra kerülnek,
- a helytelen, nem teljes vagy nem aktuális, feldolgozásra kerülő személyes adatok javítását vagy törlését; azon személyes adatok törlését, melyek feldolgozása véget ért; ha a hivatalos okmányok is feldolgozásra kerülnek, melyek személyes adatokat tartalmaznak, akkor a vásárló kérheti azok visszaszolgáltatását; a személyes adatok törlését, melyek a feldolgozás tárgyát képezik, ám törvénysértésre került sor.
A vevő írásos kérvény alapján az eladónál kifogást emelhet:
- a vásárló személyes adatainak feldolgozása ellen, melyekről feltételezhető, hogy feldolgozottak vagy feldolgozásra kerülnek direkt marketing célokra a vásárló beleegyezése nélkül, és kérheti az adatok törlését,
- a vásárló személyes adataink felhasználása direkt marketing célokra levelezési formában ellen,
- a megadott személyes adatok megadása ellen direkt marketing célokra.
Ha a vásárlóban felmerül a gyanú, hogy a személyes adatait jogtalanul dolgozzák fel, akkor eljárást kezdeményezhet az SZK személyes adatok védelmére szolgáló hivatalánál a személyes adatai védelmei érdekében.
Az internetes áruház működésének érdekében az eladó a vásárló eszközére kis adatfájlokat menthet el (cookies-sütik), melyeknek köszönhetően az internetes áruház bizonyos ideig tárolhatja a vásárló tevékenységeivel és beállításaival összefüggő adatokat (pl. bejelentkezési név, nyelv, betűméret és hasonlók). Az eladó internetes áruháza sütiket (cookies) használ a vásárló felhasználói beállításainak megjegyzésére és az internetes áruház működéséhez elengedhetetlen beállítások megjegyzésére. A vásárló az eszközére mentett összes sütit (cookies) kitörölheti vagy az internetes böngészőjét úgy állíthatja be, hogy megakadályozza a sütik (cookies) elmentését. Ilyen esetben, ha a vásárló ismételten felkeresi a webáruházat valószínűleg manuális fog kellenie módosítania néhány beállítást és néhány szolgáltatást vagy az internetes áruház funkcióinak nem kell működnie.